איך להפיק את המירב מגוגל אנליטיקס?
מעקב על האתר - ספיישל

איך להפיק את המירב מגוגל אנליטיקס?

עם גוגל אנליטיקס המעקב על הפעילות באתר הוא קל ופשוט

גוגל אנליטיקס היא מערכת חינמית של גוגל שמטרתה – לעזור לבעלי אתרים לעקוב אחר הפעילות באתר שלהם וכמובן להסיק מסקנות ולהשתפר. מדובר באחד הכלים החשובים ביותר לקידום אתר בגוגל. אם יש ברשותכם אתר ואתם מעוניינים לדעת מה לעשות כדי להניע את הגולשים לפעולה, הגיע הזמן שתעשו שימוש במערכת זו. בכתבה לפניכם מידע וטיפים שיכולים  בהחלט לעזור לכם.

מידע טכני על האתר

גוגל אנליטיקס אוספת נתונים על האתר שלך, בהתאם לפעילות הגולשים בה. כך תוכל לדעת כמה משתמשים היו באתר, חדשים לעומת חוזרים, משך זמן הגלישה, כמה מהם יצאו לאחר צפייה בעמוד עמוד אחד בלבד, וכמה דפים נצפו באתר. על פי הנתונים האלו ניתן להבין איזה סוג תוכן הוא הפופולארי ביותר בקרב הגולשים, נתון שיכול לעזור לנו לבחור את התוכן שנייצר בעתיד. חשוב גם לבדוק את משך השהייה באתר כיוון שיכולים לקרות מצבים בהם הגולשים יצאו מוקדם מהאתר לא רק בגלל שהתוכן לא היה רלוונטי עבורם, אלא כי האתר לא נטען מספיק מהר, לא היה מותאם למובייל וכו'.

מידע על הגולשים                 

אם נתונים על האתר לא מספיקים, במערכת זו ניתן גם לקבל מידע רב על הגולשים ששהו באתר. בראש ובראשונה נתונים יבשים כגון מאיזו מדינה הם גולשים, מה המגדר שלהם וכן בני כמה הם. אם נראה על סמך הנתונים שיש לנו גולשים גם ממדינות אחרות, יכול להיות שיהיה כדאי לנו לתרגם את האתר לשפות נוספות. כמו כן, אם האתר שלנו מכוון לנשים וגלשו בו גם הרבה גברים, כדאי שנבדוק מדוע זה קרה ומהו התוכן שמשך אותם להיכנס. דברים נוספים שניתן לדעת- מאיזה דפדפן נכנסו הגולשים לאתר, אם הם גלשו בדסקטופ, טאבלט או במובייל, דבר שיכול לעזור לנו לשפר את חווית הגלישה בכל אחד מהמאמצעים הללו. האם הגיעו דרך חיפוש אורגני בגוגל או שמא דרך מודעה ממומנת בגוגל או בפייסבוק? כל אחד מהנתונים הנ"ל יכול לעזור לנו לשפר משמעותית את חווית הגלישה באתר, אם ברמת התוכן אותו אנו מפרסמים ואם ברמת הפרסום מחוץ לאתר שגרם דווקא לגולשים אלה להיכנס אליו.

 

גולשים באתר - ספיישל

יעדים וגולים

כל פעולה חשובה שגולש מבצע באתר שלנו אנו רוצים לספור. גוגל אנליטיקס יכול לעזור לנו לעקוב אחר מספר הפעולות שהתבצעו באתר. אך קודם כל חשוב שנגדיר מהם הדברים שחשוב לנו לבדוק. פעולה יכולה להיות כמעט כל דבר שאנו רוצים למדוד: מעבר מעמוד לעמוד, לחיצה על כפתור מסוים, גלילה באתר, צפייה בסרטון ועוד. אך יש דברים חשובים יותר כמו למשל- השארת פניה בטופס צור קשר, הגעה לדף תודה לאחר קניית מוצר ועוד. לאחר הגדרת המטרות, נוכל להגדיר בצורה פשוטה ונוחה מאוד במערכת וכך לעקוב אחר התוצאות.

 

יעדים ומטרות - ספיישל

השוואה וחישוב מגמתיות

פעמים רבות, כאשר אנו מבצעים קידום של אתר מסוים, אנו נרצה לדעת שמה שאנו עושים באמת עובד, ולכן נרצה לראות שיפור. במערכת גוגל אנליטיקס ניתן לבחור תאריכים להשוואה. כך שאם התחלתם פעילות קידום כלשהי באתר, תוכלו לראות אם יש מגמה של שיפור. כמובן שיש לקחת בחשבון שלכל תחום יש את ה"עונה" החזקה שלו. ולכן יש לצפות למשל שבתחומים מסוימים תהיה עליה או ירידה מסוימת. דוגמא מצוינת לכך ניתן לקחת ממבצע "צוק איתן", כאשר נפח החיפושים של הביטויים – "גז מדמיע" ו-"תרסיס פלפל" היה גבוה מאוד. גם כשמדובר בתחום המסעדות והאירועים, נפח החיפושים משתנה בהתאם לעונה. מסעדות פופולריות יותר בעונת הקיץ, כאשר רוב האנשים יוצאים לחופש ותיירים רבים מגיעים לארץ. אולמות אירועים פופולריים בעיקר בתקופה של אחרי פסח ולקראת סיום מבחני הסטודנטים ותקופת הקיץ.

 

חישוב מגמתיות - ספיישל

לסיכום

יש אינספור כלים שיכולים לעזור לכם לקדם את האתר ולעקוב אחר הפעילות בו. אך כלי זה, מלבד היותו חינמי, הוא גם מקיף מאוד וכולל את כל המידע שאתם צריכים וכן הוא פותח על ידי גוגל, כך שאין סיבה שלא תיעזרו בו.