איך להקטין את אחוז הנטישה מהאתר?
אחוז נטישה - ספיישל

איך להקטין את אחוז הנטישה מהאתר?

שמירה על הגולשים בתוך האתר בכמה צעדים פשוטים

את הצעד הראשון של להביא גולשים לאתר כבר עשיתם. השאלה המרכזית היא איך לגרום להם להישאר בו? בכתבה לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על אחוז נטישה (או בשם המקצועי – Bounce rate) נמוך.

הבאת גולשים לאתר, במיוחד כשמדובר בתחום תחרותי כמו תחום האירועים והמסעדות היא משימה לא פשוטה. לרוב האמצעים בהם נשתמש על מנת לעשות זאת (מלבד האמצעים המסורתיים) יהיו באמצעות קידום אורגני בגוגל, קידום ממומן ברשת החיפוש של גוגל וברחבי המדיה וכן באמצעות פעילות בפייסבוק הכוללת פרסומות. לאחר שהגולשים הגיעו לאתר, צריך למצוא את הדרכים להשאיר אותם וכמובן להניע אותם לפעולה – ליצור קשר לקביעת תאריך, להזמין שולחן במסעדה וכו'.

נראות האתר

לאחרונה הנושא של חווית משתמש עבר לסדר היום של כמעט כל בעל עסק שיש ברשותו אתר או אפליקציה. גולש אשר יגיע לאתר שלא נראה טוב מבחינה חזותית וויזואלית, אוטומטית לא ירצה להישאר באתר, במיוחד כשמדובר על תחומי האירועים והקולינריה, שם לחלק הוויזואלי יש תפקיד מרכזי. מלבד הצבעים, סדר האתר והתמונות בו, הגולש בשנת 2017 הוא מאוד חסר סבלנות, ובזמן המועט שיש לו לדפדף באתר הוא ירצה שהוא יעבוד במהירות, אחרת הוא יצא ממנו מהר מאוד. לכן אחד הדברים הראשונים שיש לבדוק הוא כמובן המראה של האתר וחשוב שיהיה קל, פשוט ונוח להתמצא בו. נציין באותה הזדמנות גם את החשיבות של התאמת האתר למובייל. מכיוון שהיום רוב האנשים משתמשים בטלפון הנייד שלהם אפילו יותר מהמחשב, חשוב מאוד לעשות לאתר התאמות למובייל, אחרת הגולשים לא ימשיכו לגלוש בו.

 

shutterstock_493116034

תוכן רלוונטי

בראש ובראשונה, כשגולש נכנס לאתר מסוים, הוא מצפה למצוא את מה שהוא בעצם חיפש. לכן כדאי שבאתר יהיו תכנים רלוונטים למונחי החיפוש של הגולשים. בעידן של היום, מגמת הקריאה של התכנים יורדת ולכן רצוי לכתוב תוכן שיגרום לגולש להבין שכדאי לו להישאר באתר. כדאי כמובן להוסיף תמונות וסרטונים קצרים שהם אלו המגרים את המוח שלנו ומושכים אותנו להמשיך לעניין באתר.

רישום למועדון חברים

על מנת לייצר המשכיות עם הגולש, והגעה נוספת לאתר, יש להפנות אותו להירשם למועדון החברים, רשימת התפוצה של האתר. במידה והאתר מציע מבצעים, הנחות ועדכונים, הגולש ירצה להירשם על מנת לקבל אותם לפני כולם. כמובן שהדרך בה העמוד מוצג והמלל בו הם אלו שיגרמו ללקוח להשאיר את פרטיו.

 

shutterstock_388832887

הפניה לרשתות חברתיות

מצד אחד ניתן לחשוב שדרך זו גורמת לגולשים לצאת מהאתר שלכם. אך, אם אתם מפנים אותם לפלטפורמות וערוצים אחרים שלכם, הם עדיין מקבלים את התוכן שלכם, רק בערוצים אחרים. לדוגמא: הפנו את הגולשים לבקר בעמוד הפייסבוק שלכם. הרי זה ידוע שבפייסבוק מבלים הגולשים המון זמן במהלך היום, ואם אין לכם עמוד כזה אתם בבעיה. אל תשכחו שגם בפלטפורמה הזו אתם חייבים ליצור אינטראקציה עם הגולש כשהחשובות ביניהן: עדכון העמוד בתכנים חדשים על בסיס קבוע וכמובן מענה מהיר ורלוונטי לשאלות הגולשים.

 

shutterstock_273231218

לסיכום

ציינו כאן מספר קריטריונים שיכולים לעזור לכם להשאיר את הגולשים באתר. הדבר החשוב ביותר שעליכם לעשות הוא לקבוע את המטרה של האתר ולשם לכוון את הגולשים. אם מדובר באתר מכירתי, נסו לכוון את הגולשים לקנות עוד ועוד מוצרים. במידה ומדובר באתר כמו אולם אירועים ומסעדה, כוונו את הגולשים ליצור קשר להזמנת מקום.