ושלא יעקבו אחריכם…
ביצוע מחקר מתחרים - ספיישל

ושלא יעקבו אחריכם…

על החשיבות של מחקר מתחרים לבניית אסטרטגיית שיווק אפקטיבית

בין אם אתם שנים רבות בתחום המסעדנות, ובין אם רק עכשיו פתחתם מסעדה חדשה, ישנה חשיבות רבה לבניית אסטרטגיית שיווק ופרסום אפקטיבית. דרך אחת לעשות זאת היא באמצעות מחקר מתחרים. מה הכוונה במחקר זה וכיצד הוא יעזור לכם? כל התשובות כאן.

מה זה בעצם מחקר מתחרים?

מחקר מתחרים הוא תהליך בו אנו בודקים את האסטרטגייה השיווקית של המתחרים בענף שלנו על מנת להבין את היתרונות והחסרונות שלנו ושלהם ובכך להסיק מסקנות. באותה הזדמנות אנו מנסים לזהות את האיומים עלינו וכן את ההזדמנויות שלנו. מחקר זה מעולה עבור אנשים שלא עשו שום צעד שיווקי עבור המסעדה שלהם והם רוצים לדעת כיצד להתחיל. הרבה יותר קל להחליט החלטות לאחר שרואים מה עשו לפנינו. כמו כן, הוא מתאים לכאלה שכבר ביצעו את דריסת הרגל הראשונה שלהם בעולם הפרסום והם מעוניינים להשתפר.

 

השוואה בין מתחרים - ספיישל

מי המתחרים שלנו?

סביר להניח שאתם יודעים מי המתחרים שלכם. לא חסרות מסעדות היושבות על אותה משבצת שלכם, בין אם הן נמצאות באותו אזור, עיר או אפילו רחוב. לכן, קודם כל בדקו את המתחרים שאתם מכירים. לאחר מכן עשו מחקר בחיפוש של גוגל ובדקו את המתחרים שלכם מאותו הענף. אם לדוגמא יש לכם מסעדה איטלקית בתל אביב, עשו חיפוש למילים הבאות – "מסעדה איטלקית בתל אביב", "מסעדות איטלקיות בתל אביב", "מסעדה איטלקית בת"א" ועוד. כך תקבלו רשימה של המתחרים שלכם. שימו לב היכן הם ממוקמים בתוצאות החיפוש, הן בקידום האורגני והן מבחינת הפרסום בתשלום. דרך נוספת לחפש מתחרים היא כמובן ברשתות החברתיות.

 

המתחרים שלכם - ספיישל

מה כדאי לבדוק?

ברגע שאתם יודעים מי המתחרים שלכם, יש מספר דברים שכדאי שתבדקו:

זירות הפעילות – היום, ככל הנראה שיש למתחרים שלכם יותר מרק אתר באינטרנט. במיוחד כשמדובר בתחום המסעדנות והקולינריה שהוא מאוד וויזואלי, יש שימוש נרחב בתמונות ולכן רוב הסיכויים שלחלק גדול מהמתחרים שלכם יהיה חשבון באינסטגרם. כמובן שגם פייסבוק היא חלק בלתי נפרד מהפרסום היום ולכן אם אתם עדיין לא נמצאים בשתי הפלטפורמות הללו, כדאי שתדעו שיש לכם על מה לעבוד. כשאתם מבצעים את המחקר בדקו לעומק: כמות העוקבים, מהו התוכן המפורסם בעמודים, תדירות הפוסטים, מעורבות הגולשים בדף ועוד. בנוסף לכך, סביר להניח שהמתחרים שלכם משתמשים באנשי מרקטינג המבצעים עבורם קידום אורגני וקידום ממומן בגוגל. אז אם עוד לא התחלתם לפרסם את המסעדה שלכם בדרכים אלו, כדאי מאוד שתתחילו לעשות זאת.

אתר אינטרנט – בדקו את אתר האינטרנט שלהם. שימו דגש גם על הצד הטכני – התאמה למובייל, מהירות האתר, קישורים נכנסים, עיצוב האתר, איכות התמונות, כמות הגולשים הנכנסים לאתר. כך שאם עוד אין לכם אתר אינטרנט או שאתם רוצים לשפר את שלכם, תוכלו ללמוד הרבה מהאתר של המתחרים שלכם.

 

זירות פעילות - ספיישל

חשבו על הלקוחות שלכם

כיוון שתחום הקולינריה גדל ומתפתח וכל חודש אנו שומעים על עוד מסעדה חדשה שנפתחת (ומסעדה שנסגרת), מחקר מתחרים זה אף פעם לא מסתיים. אחד הדברים החשובים ביותר שיש ללמוד מהמחקר הוא על הדברים המבדילים ומייחדים אתכם מהמתחרים ונותנים לכם יתרון על פניהם. הלקוחות אוהבים ששמים אותם במרכז, שמרגשים אותם. לכן נסו לחשוב מה אתם יכולים להציע ללקוחות שהמתחרים לא נותנים להם. לפעמים אם תשקיעו קצת יותר מאמץ תוכלו להשיג יותר לקוחות למסעדה שלכם ולהיות בצד הראשון של המשוואה ולהמשיך להתקיים עוד שנים רבות.

 

לקוחות במסעדה - ספיישל