ניהול מוניטין ברשת
ניהול מוניטין ברשת - Special

ניהול מוניטין ברשת

ניהול מוניטין ברשת הוא דבר חשוב לכל בעל עסק. בעידן המדיה של היום אנשים מרגישים הרבה יותר בנוח לשתף את הדעות שלהם עם חבריהם, ולכלי הזה, שהיום נגיש ביותר לכל אחד ואחת מאיתנו יש חשיבות רבה על העסק שלכם.

מחקרים מראים ש-72% מהלקוחות החדשים שהגיעו אליכם, קיבלו המלצה מאחד החברים שלהם.

מלבד פרסום שעובד ויצירת קהל לקוחות אחר, יש בניהול מוניטין עוד יתרון אחד משמעותי שנותן פתרון לאחת הבעיות הגדולות ביותר של בעלי עסקים, ובמיוחד בתחום המסעדנות והאירועים. העניין הוא שלא תמיד כל בעל עסק מודע לכל החסרונות בעסק שלו, וזה שהוא לא מודע אליהם, מקשה עליו לפתור אותם.

ניהול מוניטין ברשת מאפשר לכם לדעת מה באמת אנשים חושבים על העסק שלכם, ומכך להסיק מסקנות ולשפר משמעותית את החוויה אצלכם.

חושבים שזה יכול לתרום לכם? גם אנחנו. בואו נראה מה אפשר לעשות:

ניהול מוניטין - Special

1. בדקו מה מצבכם כרגע.

בואו נתחיל ממהתחלה, הדרך הפשוטה ביותר והעיקרית היא קודם כל לרשום את שם העסק שלכם בגוגל ולראות מה הוא מציג בעמוד הראשון והשני. המטרה היא לא רק להופיע בתוצאות הראשונות, אלא לראות אם יש מעורבות כל שהיא מצד אנשים חיצוניים: סימנים ברשתות חברתיות, תוכן מסויים שחשוב שידעו עליכם או כל דבר אחר שנותן ללקוח שמחפש אתכם רקע קצת מעבר למה שהוא בדרך כלל עשוי למצוא.

2. זהו מה עובד לכם הכי טוב

לאחר שעשיתם את הבדיקה הראשונית זה הזמן להחליט מהי הפלטפורמה הטובה ביותר בשבילכם ליצירת מוניטין חיובי. חשבו אם אתם צריכים לייצר עוד תוכן באתרים חיצוניים או בבלוג שלכם, להשיג ביקורות חיצוניות, ליצור יותר מעורבות ברשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם וכו'. גם אם אתם לא סגורים על הפלטפורמה המושלמת בשבילכם אתם תמיד יכולים לנסות ולשנות.

3. יצירת אסטרטגיה

יצירת האסטרטגיה שלכם צריכה לכלול: תוכן, פלטפורמות לפרסום והזדמנויות מסויימות שעשויות להגדיל לכם את החשיפה. יצירת תוכן חדש יכולה לעזור לכם גם להעלים חוות דעת שליליות אם קיימות, או פשוט לקדם שירות ספציפי ומיוחד שהעסק שלכם מציע.
לא מצליחים לחשוב על תוכן חדש? אתם תמיד יכולים לבקש מהלקוחות שלכם לתת חוות דעת עליכם. נסו לשלב את הביקורת שלהם בכל פוסט או תוכן חדש שאתם מעלים לרשת, זה גם יקנה לגולשים שלכם את ההרגשה שבאמת אכפת לכם מהלקוחות שלכם והם חשובים לכם.

 

ניהול מוניטין ברשת - Special

במקרה של תגובה שלילית לעולם אל תמחקו אותה, תמיד יהיו תגובות שליליות ותמיד יהיו אנשים שלא יהיו מרוצים, כך זה בכל מקום. עליכם לברך תגובה כזאת ולהודות לגולש על הביקורת שהוא הקדיש עליה מזמנו, מכיוון שברצונכם תמיד ללמוד ולהשתפר, אנשים רואים את זה, ומעריכים את הגישה הזאת מאוד.

שינוי מוניטין לא קורה בין לילה, ברגע שאתם מזהים מה עובד הכי טוב בשבילכם הוסיפו את זה ללו"ז שלכם ועקבו אחר זה באופן מסודר, כי כמו שאמרנו בהתחלה, רוב האנשים יגיעו למקום שלכם עקב המלצה, במיוחד אם אתם עוסקים בתחום המסעדנות והאירועים.