קידום המסעדה באמצעות פינטרסט
פינטרסט - ספיישל

קידום המסעדה באמצעות פינטרסט

רוב האנשים "אוכלים דרך העיניים" לכן, בתור בעלי מסעדה, אחד הדברים שאתם יכולים לעשות על מנת לקדם את המסעדה שלכם הוא שימוש בפינטרסט – רשת חברתית המאפשרת לכם לקחת את הויזואליות צעד אחד קדימה

בפינטרסט נותנים לתמונות לדבר

למי שעדיין לא מכיר, פינטרסט היא רשת חברתית המציגה תמונות, והיא בעצם "לוח מודעות" מקוון, בדומה ללוח המודעות משעם שהיה כמעט לכולנו. פעם, כשרצינו לשמור תמונה שאהבנו, היינו גוזרים אותה מהעיתון/מגזין או מדפיסים אותה ושומרים אותה על הלוח מודעות שלנו. היום יש לנו את פינטרסט המאפשרת לנו ליצור "לוחות מודעות" באינטרנט לפי נושאים ושם לשמור כל תמונה שנמצאת אצלנו בטלפון או במחשב האישי, וכמעט כל תמונה שאנו רואים ברחבי הרשת. הרשת מיועדת לתחומים הוויזואליים מעוררי ההשראה כמו למשל- לייף סטייל, קולינריה, תיירות, אופנה, עיצוב ועוד. התמונות שאנו "מניחים" או "נועצים" בלוח שלנו הן בעצם קישור לעמוד המקורי שבה הופיעה התמונה, בין אם זה אתר או כתבה. אופציה נהדרת שקיימת ברשת חברתית זו, בדומה לרשתות חברתיות אחרות היא מעקב אחרי משתמשים אחרים והאפשרות לשאוב מהם השראה.

 

לוח פינטרסט - ספיישל

איך הרשת יכולה לעזור לי להתפרסם?

הרשת הושקה ב-2010 ועד היום יש לה מעל 150 מיליון משתמשים. נתון זה מעיד על כמות הפוטנציאל העצום (מבחינת מספר הלקוחות) שיכול להיות לתמונה מסוימת (תמונה יכולה להיות כל מותג או מוצר שאנו רוצים לפרסם). מלבד שימוש עצמי של יצירת "לוחות מודעות" להשראה, המשתמשים בה יכולים להיות לקוחות פוטנציאליים. הרשת נותנת למפרסם את היכולת לפרסם את עצמו בדרך וויזואלית, שהיא אחת הדרכים הטובות ביותר למשוך גולשים. אם ניקח את תחום המסעדות והקולינריה למשל נראה כי הוא נפוץ מאוד ברשת חברתית זו כיוון שהוא מאוד וויזואלי. לרוב, לא מספיק לראות את התפריט, אלא המנות עצמן הן אלה שפותחות לנו את התיאבון ויגרמו לנו ברוב המקרים להגיע למסעדה. ולכן, אם ברשותכם מסעדה, כדאי מאוד שתשקיעו בצלם תמונות שייתן לכם תמונות איכותיות שתוכלו להציג ברשת זו. כמו כן, נסו לתת השראה ללקוחות שלהם ולכן פרסמו תמונות הקשורות באופן ישיר ועקיף לעולם התוכן שלכם. אם למשל אתם רוצים לפרסם אולם אירועים לחתונות, הוסיפו תמונות של שמלות כלה, טבעות, עיצוב ועוד ובכך תעניקו ללקוח ערך מוסף. אם תרצו להשיג עוקבים נוספים תוכלו כמובן לבצע שיתופי פעולה עם המפרסמים המשיקים לאותו תחום כמו הדוגמה של האירועים.

 

צילום תמונה לפינטרסט - ספיישל

חזקו את הקשר עם הגולשים

לאחר שפתחתם עמוד בפינטרסט, חשוב מאוד שתעדכנו אותו באופן קבוע. אם עשיתם שינויים בתפריט המסעדה, צלמו את המנות החדשות ושתפו אותן עם הגולשים. כמו כן, קשרו את העמוד לאתר שלכם והפנו את הגולשים לעמוד, אם באמצעות אייקון של הרשת, או באמצעות נתינת האפשרות ללקוחות לשמור את התמונות מהאתר שלכם בלוחות שלהם בפינטרסט. אם יש ברשותכם בלוג, תוכלו לקדם אותו גם שם ו"לנעוץ" את הפוסטים, כך תמלאו את הלוח שלכם בתוכן נוסף והוא יזכה לחשיפה נוספת.