5 דרכים לשפר משמעותית את השיווק שלכם באינסטגרם
5 דרכים לשפר משמעותית את השיווק שלכם באינסטגרם

5 דרכים לשפר משמעותית את השיווק שלכם באינסטגרם

עושים שימוש באינסטגרם כחלק מהפעילות השיווקית שלכם? שימוש בטכניקות נכונות יכולות לעשות פלאים לשיווק שלכם, עשינו לכם סדר.

האם אינסטגרם נכלל בתוכנית השיווק הדיגיטלית שלכם?

האם ברצונכם להשתמש ביעילות באינסטגרם עבור המסעדה או המקום לאירועים שלכם?

בשימוש נכון באינסטגרם אפשר להפוך את הרשת החברתית הזו המבוססת על תמונות להרבה יותר מסתם כיף, ניתן לקדם עם זה מוצרים, שירותים יחודיים ובכך לקבל יותר פניות רלוונטיות.

במאמר זה נסביר כיצד להשתמש נכון יותר באינסטגרם בכדי לקבל תוצאות טובות יותר עבור העסקם שלכם.

1. הוסיפו לינק לאתר שלכם בפרופיל האינסטגרם שלכם

הקישור יכול להיות כתובת אתר האינטרנט שלכם, הבלוג, שירות יחודי, דף נחיתה מותאם אישית או להוביל לכל מקום שתרצו. שימו לב כי ניתן לשנות את הלינק בכל פעם שתרצו, זה יכול להיות מאוד מועיל אם רוצים לשים לינק אחר שתומך בתחרות ספציפית שמתקיימת וכדומה.

עקבו אחר התנועה שמגיעה מהאינסטגרם שלכם:

גוגל אנליטיקס (במידה ואתם משתמשים בו ואם לא אז כדאי להתחיל) לא יכול למדוד את התנועה מהאינסטגרם, זה קורה מכיוון שאפליקציה היא לא אתר אינטרנט שקיים ברשת אלא אפליקציה ולכן גוגל אנליטיקס לא יודע למדוד את התנועה הזו, במקום זאת הוא מתעד את התנועה כישירה ולא כהפניה.

זה יכול לגרום לבילבול כאשר מנתחים את הנתונים ורוצים להסיק מהם מסקנות. הפתרון הטוב ביותר הוא להשתמש בקישור מסוג Trackable, במקום לשים לינק רגיל לאתר שלכם, צרו לינק שיכול לתת לכם נתונים כאשר מישהו הקליק עליו באחד מהכלים של Bitly או Goo.gl (הכלים ניתנים כשירות חינמי).

בדרך זו תוכלו לבדוק את כמות הכניסות שאתם מקבלים מאותו קישור וקבל הערכה אמיתית מהתנועה שאתם מקבלים מהאינסטגרם.

2. ספרו את הסיפור שלכם באמצעות תמונות וקטעי וידאו עם הקשר נכון

פרסמו את המוצרים שלכם בהקשר כך שהקהל שלכם יכול להתחבר איתם. תמונה של מנת אוכל בודדת על רקע לבן או שולחן בלי שום "סיפור" מאחוריה לא יכולה להעביר את אותה תחושה כמו צילום של אותה מנה בסיטואציה קצת אחרת. קחו את זה צעד קדימה וצלמו את המנה ליד אנשים, צוות העובדים, לקוחות וכדומה.

ספרו את הסיפור שלכם עם הקשר נכון
[למדו ממקדונלס, תמונת הקפה מצולמת בהקשר נכון לסיטואציה. לצפייה במקור

3. השתמשו בשכבת טקסט על התמונות שלכם

דרך נוספת לתת טוויסט מעניין לתמונות שלכם היא לשים שכבת טקסט על התמונה, בין אם אתם משתפים טיפים, קידום מכירות, או רק מיתוג, זה מבטיח מאנשים לא לפספס את המסר שלכם.

השתמשו בכלים כגון פוטושופ או PowerPoint או אתרים כמו Canva או PicMonkey בכדי ליצור שכבות טקסט לפני שאתם מעלים את התמונות לאינסטגרם.

שכבת הטקסט על התמונה יכולה לשמש לרשימת מחיר אטרקטיבי או אפשרויות לשירות יחודי שלכם, לפרסם הצעת מכירה או מוגבלת בזמן או לקדם אירוע ספציפי, כל טקסט שיכול לקדם ולהעביר מסר ברור על המותג שלכם.

 

למדו מבורגר קינג, אל תתנו למסר שלכם להתפספס

[למדו מבורגר קינג, אל תתנו למסר שלכם להתפספס. לצפייה במקור

4. השתמשו בהנעה לפעולה בשורת הכיתוב בפוסטים

השתמשו באופציית הכיתוב (Captions) לשפר את הפוסט ולהעביר מסר ברור לקהל היעד שלכם.

ה- Caption זה התגובה הראשונה מתחת לכל פוסט תמונה שעולה באינסטגרם, הוא תגובה כוללת במהלך תהליך העלאה. לא משנה כמה תגובות שלאחר מכן מתווספות, הכיתוב המקורי תמיד ישאר ראשון וגלוי מתחת לתמונה.

הנדל"ן הזה הוא יקר ועדיף שלא ישאר ריק, הוא צריך לתאר את מהות הפוסט כדי להשלים את התמונה הכוללת. שימו לב, אתם לא צריכים לחזור על מה התמונה אומרת, אלא רק לשפר אותה, 100-200 תווים הם בדרך כלל הכמות האידיאלית.

תכללו קריאה ברורה פעולה ב- Caption, אם אתם רוצים שאנשים יבקרו באתר שלכם, תגידו להם, רוצים שיראו פעילות אחרת בפייסבוק שלכם, תפנו אותם לשם, רוצים שהם התקשרו, רשמו להם את המספר טלפון שלכם וכך הלאה.

רעיון טוב יכול להיות על ידי תמריצים, בקשו מהקהל שלכם לעשות כמות מסויימת של לייקים בכדי שאתם תורידו מחיר לאותה מנה מצולמת.

לא משנה מה היא הקריאה לפעולה שלכם, העיקר וודאו שהבקשה ברורה ובעלת ערך לעוקבים שלכם. ככל שהפעולה פשוטה יותר, ככה התוצאה טובה יותר.

5. הוסיפו #האשטגס

בכדי לעשות שימוש אפקטיבי בפוסטים שאתם מעלים, השתמשו ב #Hashtags רלוונטיים על פוסטים שעולים באינסטגרם שלכם, זה יעזור להגדיל מעורבות וחשיפה לקהל חדש.

הוסיפו האשטגס הקשורים לעסק שלכם, למהות הפוסטים שלכם ולקהל היעד שלכם (הימנעו סתם פרסום של האשטגס פופולריים בניסיון לעלות על חיפוש פופלרי, זה לא יעזור לפרסום המותג שלכם).

נסו להשתמש בין 5-15 האשטגס לכל פוסט, אם הפוסט שלכם מצדיק גם יותר אז זה גם בסדר אבל זה לקרות רק במצבים נדירים, לבדרך כלל אין בזה צורך.

בכל פוסט שלבו מספר האשטגס, כאלה פופולריים ביותר, פופלריות בינונית, פחות פופלריות והאשטגס מותאמים אישית שלכם, זה יבטיח חיפושים פופלריים ורלוונטיים לנושא שלך. האשטגס מותאמים אישית יצרו גלריה וירטואלית של כל התוכן שלכם ואז כאשר מישהו יחפש האשטגס של המותג שלכם הם ימצאו את כל ההודעות שקשורות ספציפית למותג שלכם.

טיפ: שמרו רשימה פופלרית של האשטגס המותאמת לפעילות המותג שלכם במכשיר הנייד או המחשב שלכם בכדי שהגישה אליהם תהיה קלה, נוחה ומהירה יותר.

מסקנות

תוכנית מוגדרת תעזור לכם להתבלט באינסטגרם בהשוואה למתחרים הפועלים ברשת הזו, במיוחד לאור העובדה שעסקים עדיין לא מבינים בדיוק איך להשתמש בכלי הזה.

צרו תוכן קצת שונה מאתרי מדיה חברתית אחרים כגון פייסבוק, צרו אינטרקציה יחודית עם קהל העוקבים באינסטגרם שלכם, אלו הדרכים שיעזרו לכם לשווק את העסק שלכם בכדי להשיג יותר תנועה, חשיפה ומכירות.

 

אינסטגרם הוא רשת חברתית מדהימה אך גם כלי שיווקי רב עוצמה, צריך רק לדעת איך להשתמש בה.